Update 1; eerste 6 dagen in Atlanta

6 augustus 2019 - Marietta, Georgia, Verenigde Staten

Zo, dat waren de eerste 6 dagen alweer. Na het afscheid van mama en Bailey hebben papa en Mario mij naar het vliegveld in Düsseldorf gebracht. Eigenlijk was ik helemaal niet zenuwachtig en had ik verder alles onder controle, dit kwam denk ik ook omdat ik al met papa op official visit was geweest in mei. Afscheid nemen blijft moeilijk en zo ook van iedereen die ik doei heb moeten zeggen. Helemaal alleen, voor de eerste keer in mijn leven ben ik woensdagochtend 31 juli om 10:35uur met een directe vlucht naar Atlanta gevlogen. Na een fijne vlucht van 9,5uur kwam ik op lokale tijd om 1:50pm aan. Ik heb 6 uur tijdsverschil met Nederland, dus soms is het een beetje passen en meten wanneer ik met iedereen kan facetimen.

Woensdag 31 juli 2019

Eenmaal aangekomen op het vliegveld ben ik direct door de paspoortcontrole kunnen gaan en alles was verder goedgekeurd, erna naar mijn koffer en deze was al netjes klaargezet en ik hoefde hem maar weg te rijden. Ik werd opgehaald door de captain van het voetbalteam van vorig jaar, deze is nu afgestudeerd en daarom niet meer speelgerechtigd. Zij heeft me naar de campus gebracht waar ik woon met nog 1 ander meisje op mijn kamer. Mijn andere koffer die ik in mei al had opgestuurd, stond netjes klaar en zo kon ik beginnen met het uitpakken van 2 koffers. Het is toch wel fijn om je eigen spullen voor de eerste weken te hebben, dus ook ik had mijn eigen toiletspullen van thuis lekker meegenomen. Nadat ik 5 minuten op mijn kamer was, kwam de captain van het team langs, ze vroeg of ze me kon helpen om dingen te kopen voor mijn kamer. Zij heeft mij naar de Walmart gereden en hier hebben we samen dingen ingekocht zoals een deken, kussens, een wasrek, schoenenrek, handdoeken en noem maar op. In vergelijking met Nederland is het hier zó goedkoop en zo ontzettend groot, je krijgt er werkelijk allllllles! Terug aangekomen bij mijn stekkie, ben ik meteen naar de 'Dining Hall' gegaan, het eten 's avonds is maar tot 6:30pm. Ik ben totaal niet gewend om al zo vroeg te eten dus hier moet ik nog steeds wel een beetje aan wennen. Al de verse groenten, brood in de ochtend, lekker pasta's en rijstmaaltijden die mama maakt mis ik toch wel enorm. Na het eten heb ik alles uitgeruimd en heb ik de kamer een beetje meer 'Jessie' gemaakt, het voelt goed om eindelijk je eigen spullen en een eigen plek te hebben waar je je soms even kan terugtrekken na alle indrukken van een hele dag. Ik ben optijd gaan slapen want de volgende ochtend om 6:15am ging de wekker, om 7am moesten we op het veld zijn voor de ochtendtraining die gepland stond. Ik zelf kon nog niet meedoen want ik had een medische keuring op vrijdagochtend die ik moest doorstaan.

Donderdag 1 augustus 2019

Zoals ik al zei, de wekker ging om 6:15am zodat ik optijd op het veld was om bijna iedereen ook voor de eerste keer te ontmoeten. Je kunt naar het veld lopen via een bos langs het water, heel erg rustgevend en vooral erg mooi als je training vroeg begint en het nog een beetje schemert. Ook kun je een 'Life Shuttlebus' nemen, deze brengt je naar verschillende punten op/buiten de campus en dus ook onder andere naar het voetbalveld. Deze ochtend kreeg ik ook mijn rugzak met allemaal spullen van de universiteit en kleren voor het voetballen. Aangekomen op het voetbalveld kwamen de meiden allemaal binnenlopen, we hebben dit jaar erg veel internationals en dus hebben we meiden in het team die komen uit Zweden, Noorwegen, Ijsland, Engeland, Ierland, Duitsland, Spanje en ikzelf dan uit Nederland. Verder bestaat het team uit Amerikanen en er komen een paar uit Puerto Rico. Op deze ochtend hadden ze voornamelijk techniektraining, niet heel zwaar maar erg leuk om te kijken. Vervolgens kon ik 's middags onverwachts al mijn fysieke test doen, deze bestond uit: lengte, gewicht, evenwicht, ogen, bloeddruk, hartslag en zuurstofgehalte meten en allemaal testen op mijn lichaam zelf, voornamelijk de bekken, knieën en enkels. Wij hebben altijd toegang tot een chiropracter dus als je geblesseerd bent of je bent ergens wat stijver kun je hier een afspraak maken en deze kraakt je dan helemaal los. Ook zijn alle fysiotherapeuten ter beschikking die je kunnen tapen of iets dergelijks.  Om 1pm begint altijd de middagtraining, deze bestaat voornamelijk uit spelvormen. Een meisje kwam te laat en ook rende ze vervolgens niet naar de groep, dit is onacceptabel en hiervoor werd de hele groep gestraft. Ze moesten 6x van zijlijn tot zijlijn sprinten met op de terugweg rust. Stiekem was ik best wel blij dat ik langs de kant zat haha. Na deze training heb ik mijn plek in de kleedkamer gekregen en een eigen locker met een sticker waar mijn naam op staat. Nu begint het toch wel allemaal echt en ben ik benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen. Verder ben ik gaan eten met meiden van het team en heb ik gewerkt aan mijn online les die ik momenteel volg om speelgerechtigd te worden.

Vrijdag 2 augustus 2019

Deze ochtend moest ik mij om 7:15am melden bij het welness center want ik moest naar de dokter voor mijn goedkeuring. Terwijl mijn team een fitness-test had wat bestond uit een soort van piepjestest waarbij je een bepaald niveau moest halen werd ik goedgekeurd en zo kon ik in de middag eindelijk meetrainen. 7 van de 32 hadden deze test gehaald wat betekende dat de rest voor de komende 2 weken extra moest rennen na de trainen, dit kon bestaan uit vanalles. Aangezien ik hem niet had kunnen meedoen betekende dit ook automatisch voor mij dat ik mee moet rennen, ik denk dat dit alleen maar goed is voor mezelf zodat mijn conditie uiteindelijk erg goed is. In de middag gingen we voornamelijk trainen op 'high press' vanuit de spitsen die gevolgd werd voor de middenvelders. Ons doel is om op 4 zones in het veld druk te zetten op de tegenstander zodat dit tot balverlies leidt. Het was deze middag 47 graden op het kunstgras en dit merkte je dan ook erg goed aan je voeten, je drinkt gemiddeld tijdens een training 2L water. Het water wordt met een golfkarretje het veld op gereden en deze kun je dan in bidons met ijsklontjes tappen uit een soort tanks. Ook heb ik na de training een ijsbad genomen voor 10 minuten, heerlijk als je hebt getraind in zo'n hitte. Nadat deze training over was had ik een goed gevoel en was ik tevreden over mijn spel tijdens de 11 tegen 11 scrimmage. In de middag had ik een afspraak met mijn 'Admissions Officer' om bepaalde contracten door te nemen en kennis te maken met elkaar. Op de weg hier naartoe heb ik verschillende dingen gefilmd voor thuis, vrienden en vriendinnen zodat ze een beetje een idee hebben waar ik zit en hoe het hier allemaal uitziet. In de avond ben ik met een paar meiden naar Smoothie King geweest en hier heb ik mij een Strawberrie Extreme besteld, een kleine maar volgens mij was het ongeveer 1L, erna hebben we gezamenlijk avond gegeten waarna ik mijn spullen bij elkaar heb gezocht want vanaf zaterdag tot maandag gingen op teamweekend.

Zaterdag 3 en zondag 4 augustus 2019

Eigenlijk hadden we deze ochtend een training staan maar deze werd geschrapt omdat de coach dacht dat iedereen wat rust nodig had. In plaats hiervan hebben we een yoga les gevolgd wat 'Trigger Point Release' werd genoemd. Je gaat door middel van een balletje pijnlijke punten in het lichaam zoeken en deze worden dan verholpen. Ik ben hier niet zo van overtuigd dat het werkte maargoed, zal wel aan mijn Nederlandse nuchterheid liggen. Vervolgens heb ik me klaargemaakt en om 2pm zijn we met busjes naar een lakehouse op ongeveer 2,5 uur rijden gereden. Eenmaal aangekomen was het een lakehouse met een meer, jacuzzi en vuurplaats. Hier hebben we tot zondag lekker kunnen relaxen. Geen verplichtingen en even met elkaar zijn buiten het voetbalveld. Wel vond ik het jammer want de tijd ging absoluut niet om, ik vond het jammer dat we geen activiteiten hadden en iedereen eigenlijk aan zijn lot werd overgelaten, voor mij geldde dit niet als een echte teambonding. Maar tenslotte was dit weekend juist bedoeld om te relaxen, niet mijn ding haha. We hebben gezwommen in het meer, kaartspellen gespeeld en 's avonds S'mores gemaakt bij de vuurplaats.

Maandag 5 augustus 2019

Om half 7 in de ochtend werden we wakker gemaakt om op te ruimen want om half 8 vertrokken we weer terug richting de universiteit. Ik had de hele nacht niet geslapen omdat er een meisje naast me lag die alleen maar heeft gesnurkt, als je me geïrriteerd wilt krijgen dan was dit het wel. Vreselijk. Toen we aankwamen op de campus heb ik mijn spullen uitgepakt, heb gefacetimed met mijn ouders en Mario en vervolgens om 1pm naar de training gegaan. De training bestond deze keer uit hetzelfde als afgelopen vrijdag maar voornamelijk dan druk zetten vanuit het middenveld. Het begon al erg goed, we moesten 1 rondje rennen en vervolgens op de lange zijde functionele oefeningen doen. Omdat de mannen nog waren aan het trainen hebben we een groter rondje gemaakt dus wij dachten dat we dan eerder aan de functionele oefeningen konden beginnen... niet dus. We moesten het rondje weer opnieuw doen en konden erna pas beginnen aan de oefeningen als dit klaar was, het rondje moest worden gerend op hoog tempo dus na de warming up ging ik mij het liefste al in een ijsbad zitten. Vervolgens moesten we 4 stations afwerken die bestonden uit loopwerk, een oefening hiervan was bijvoorbeeld de ladder en een andere uit springen over de hekjes. Terwijl we net bezig waren kwam de coach erachter dat we de pionnetjes en hesjes niet hadden meegenomen, dit vervolgde in een onderbreking waarna we ons moesten opstellen op zijlijn om vervolgens 3x te sprinten naar de overkant omdat we ons niet aan de taak hadden gehouden. Na deze sprints konden we van voorafaan beginnen en nadat we deze allemaal hadden afgewerkt gingen we verder in een 6 tegen 3 en vervolgens een 11 tegen 11 scrimmage om de druk vanuit het middenveld te oefenen. Na de training moesten degene die de test niet hadden gehaald/meegedaan zich opstellen op de achterlijn om level 16 van de test opnieuw te doen. Dit bestond uit een sprint van 19 seconden over 91 meter en een terugweg van 41seconden. Helemaal doodgaan was het na zo'n intensieve training, maar deze trainster heeft 0 medelijden. Gas erop of je stopt maar. Ik had vrijwel geen tijd om me op te frissen voordat ik alweer naar mijn huiswerkuurtje moest tot 5pm. Hier heb ik uitgerust en erna heb ik een lange douche genomen die me erg goed heeft gedaan. Ik moet optijd gaan slapen want morgen staat weer een nieuwe dag voor de deur, om 7am hebben we de andere fitnesstest. 6x23 meter sprinten in 65 seconden, doodgaan en wish me luck. De update hiervan komt in mijn volgende blog!

Mijn eerste indruk van hier is erg goed. Op de campus ben ik erg gewend heb ik mijn draai wel  gevonden, wel moet ik erg wennen aan het eten en de hitte op het veld. Verder ben ik blij als ik het erg druk heb, hierdoor kan ik minder nadenken en mis ik thuis wat minder. Het enige nadeel is dat ik elke avond vrij heb en dit meestal besteed aan school of aan chillen, op verschillende avonden denk ik veel na en mis ik stiekem toch wel alles en iedereen. Ik had gehoopt dat ik me al wat meer thuisvoelde maar ik moet accepteren dat dit nu eenmaal niet zo snel gaat en alles tijd nodig heeft. Hopelijk gaat het deze week komen omdat we zaterdag beginnen met wedstrijden spelen. Ik ben in ieder geval blij met hoe het de afgelopen 6 dagen is gegaan en hoop op nog meer vooruitgang bij mezelf en het team.

1. Hans Schmets:
    6 augustus 2019
    Leuk om te lezen dat je het leuk hebt daar. Ja en dat het daar nogal pittig aan toe gaat dat weet ik nog van de verhalen van Rimke. Is wat anders dan dat softe gedoe hier. Maar jij was altijd een doorbijtertje dus dat mag geen probleem zijn. Veel succes daar en vooral genieten. Groetjes Hans Schmets
  2. Hilde:
    6 augustus 2019
    Zo leuk om te lezen Jess! Fijn dat je het al wel naar je zin hebt en inderdaad het heeft even tijd nodig om je wat meer thuis te voelen. Jeeezzz, die trainingen klinken echt heftig zeg haha respect hoor! Omg ja snurken is echt the worst, I feel youuu
    Miss youuu, geniet ervan daar meid 😘
  3. Claudia & Ike:
    10 augustus 2019
    Ha Jessie!
    Net je blog vol bewondering gelezen. Wat een boel nieuwe indrukken maar ook wat ontzettend knap wat je doet!! Wennen komt vanzelf, geef het wat tijd. Dit is natuurlijk wel een unieke kans om mee te maken👍🏼
    Heel veel groetjes, succes en ook plezier⚽️🍀🤗

Claudia & Ike