5 weken verder en nog maar 12 dagen te gaan!

7 december 2019 - Marietta, Georgia, Verenigde Staten

Eindelijk, het einde is in zicht!! Deze afgelopen 5 maanden waren erg leerzaam, uitdagend en eye-opening. Ik kan niet wachten om naar huis te gaan om hier (3 weken) te genieten met mijn vrienden en familie. De afgelopen 5 weken is er natuurlijk weer erg veel gebeurd, het leven hier is in ieder geval niet saai en er is altijd wel weer wat om te vertellen.

Ik heb mijn eerste halloween party meegemaakt in oktober en hier was ik samen met vriendinnen verkleed als een M&M. Het is ongelofelijk hoe de mensen hier naar uitkijken, overal hangt versiering, de leraren komen verkleed lesgeven en alle athletic trainers waren verkleed. Begin november ben ik weer begonnen met het trainen op het veld voor zolang we nog trainde, welliswaar met tape maar toendertijd was het begin gemaakt! Het rennen ging opzich wel goed, alleen had ik toen nog een heel doof gevoel in mijn voet en ging het schieten wat lastig. Verder ben ik nog naar verschillende basketbal en rugby wedstrijden gaan kijken en heb ik gewandeld op de campus toen het officieel 'fall' was. De campus zelf is ongelofelijk mooi, overal zijn er wel riviertjes en als de bladeren verkleuren en het weer wordt iets kouder dan is het echt heerlijk om hier een ronndje te maken. Ook ga ik hier vaker naar de kerk op zondag om 5 uur. Ik ben eigenlijk helemaal niet fan van de kerk maar de kerk waar ik heenga heet de 'Passion City Church'. Het is eigenlijk een grote zaal waar een band verschillende liedjes zingt en erna een spreker dingen komt vertellen. De liedjes en zowel de spreker gaan eigenlijk alleen maar over Jesus maar toch maakt de sfeer die er hangt en de liedjes die worden gezongen me erg vrolijk. Altijd als ik weer thuiskom heb ik op de een of andere manier weer een nieuwe blik op alles wat gebeurt is en heb ik weer moed om ertegen aan te gaan.

Ook heb ik in deze periode een nieuwe hobby ontdekt, zelf ijs maken. Ik volg een les wat 'Food Prep' heet, hier maak ik elke woensdag verschillende recepten. Zo heb ik pizza, maisbrood, gnocchi, cheese rabit, crême brulee, hummus dip uit de oven, en ijs gemaakt. Al mijn dingen zijn goed beoordeeld maar mijn zelfgemaakte aardbeienijs was toch wel het toppunt. Deze les bevalt me erg goed, ook omdat het juist te maken heeft met de richting die ik volg. Ik heb een recept moeten maken voor een familie van 4 voor maximaal 8$. Volgende week moet ik het recept gaan bereiden en presenteren. Het menu is als volgt: Beverage is infused water met citroen en mint, mijn voorgerecht bestaat uit een mini sandwich met vijgenjam en brie, als side dish heb ik gekozen voor geroosterde boontjes met bacon en als dessert ga ik een yoghurt sundaes in een granola cup maken. Ik ben benieuwd!

Verder ben ik in november vooral bezig geweest met mijn revalidatie. Op dit moment ben ik alleen nog maar bezig met mijn speedladder, het rennen op de loopband en stretchoefeningen. Ik lieg niet als ik zeg dat telkens na mijn rehab de zweetdruppels naar beneden lopen. Ik probeer mezelf te pushen en mijn tijden te verbeteren. Zo houd ik mijn oefeningen door de speedladder bij met tijd om te kijken of ik vooruit ga met vooral de springdingen en probeer ik het tempo op te voeren met rennen, zo ren ik nu bijvoorbeeld alweer zo goed als op mijn oude tempo wat tegen de 4:40-5min per km zit. Bij het basebalstadion hebben ze een grote kerstboom opgezet waar ik naar ben gaan kijken toen ze hem voor de eerste keer gingen verlichten, het was erg druk bezocht en hier heb ik dan ook leuke foto's gemaakt en een leuke avond gehad. Verder ben ik net terug uit Palm Beach, Florida waar ik was uitgenodigd om Thanksgiving te komen vieren bij een vriendin. Het was lekker 30 graden dus ik heb nog voor 5 dagen flink de zon meegepakt. Hier heb ik lekker gegeten met de familie, haar vrienden leren kennen, zijn we naar het paardenspringen geweest, gewinkeld en zijn we op de laatste dag naar een luchtballonevenement geweest. Palm Beach is zo ontzettend mooi, overal zijn er palmbomen, kun je de mansion van Trump zien, de landingsbaan van Bill Gates en kun je Serena en Venuw Williams zomaar tegenkomen. Jep, deze beroemdheden wonen hier allemaal en dan kom jij gewoon uit Herten haha. Ongelofelijk.

Nu ik weer thuis ben, ben ik bezig met de laatste loodjes voor school aangezien ik over een week begin met mijn examens. Hierna is het dan ook echt afgelopen. Ik heb mijn papieren ingeleverd om te vertrekken maar hier doen ze nog erg moeilijk over en willen ze me totaal niet helpen. Het maakt me ontzettend kwaad vooral omdat ze weten dat de tijd met alles dringt. Ik heb andere dingen aan mijn hoofd maar dit maakt het voor mij nog wel even nog duidelijker waarom ik hier weg wil en dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Deze komende week gaat vooral bestaan uit keuzes maken. Ik heb genoeg aanbiedingen van andere universiteiten die mij een scholarship hebben aangeboden om te komen voetballen en te studeren. Ik ga echter wel eerst afwachten tot ik hier mijn creditverhaal duidelijk heb voordat ik een handtekening zet. Op het moment weet ik dus nogsteeds niet of ik echt in Nederland blijf of dat ik toch nog terugga naar de VS. Het enige wat ik weet is dat ik genoeg keuze heb door heel Amerika en dat ik daar best trots op mag zijn. Nog een weekje wachten en dan heb ik hopelijk nieuws, wat het ook mag worden.

Tot snel!

1. Claudia & Ike:
    7 december 2019
    Ha Jessie! Jij hebt veel ervaringen opgedaan, dat blijkt wel. Mooi en knap hoor 👍🏼
    Veel succes met het maken van keuzes en alvast fijne feestdagen samen!!
  2. Sonja:
    8 december 2019
    Hey Jessie,
    Ben benieuwd hoe t verder gaat!
    Ik wens je veel succes met de keuze die je gaat maken.
    Alvast fijne feestdagen
  3. Colette:
    8 december 2019
    Hey Jessie,
    Geniet van de feestdagen thuis met je familie en vrienden!
    Succes en veel wijsheid bij het maken van een voor jou goede keuze :)
    Deze ervaringen neemt in ieder geval niemand je meer af!