Week 3!

20 augustus 2019 - Marietta, Georgia, Verenigde Staten

Dinsdag 13 augustus 2019

Vandaag begon de ochtendtraining met de welbekende Man U test. Level 25 moet je halen zodat je de test gehaald hebt, hij bestaat uit een 182m lange sprint waarover je in het totaal 1 minuut mag doen. Elke keer wordt de sprinttijd sneller en de recovery tijd langer, in het totaal duurt hij 25 minuten. Na deze training ben ik teruggegaan en heb ik mijn eigen bagels gegeten terwijl ik tussendoor nog wat voor school heb gedaan en met mijn ouders heb gefacetimed.

De middagtraining bestond voornamelijk uit positiespel met het bereiken van de voorste linie, dit werd gedaan in kleine groepjes zodat er situaties als 4 tegen 2 & 5 tegen 4 ontstonden. Verder kregen we op het einde de rest van de planning te horen van de week, deze is namelijk een beetje aangepast. Zo hebben we bijvoorbeeld donderdag individuele foto’s & teamfoto’s en een video-analyse van de laatste 2 wedstrijden, dit betekent dat we de hele donderdag niet trainen op het veld. OMG!!!!! Verder is er een uitlooptraining in de ochtend ingepland voor de wedstrijd van vrijdag en hebben we zaterdag weer een yoga les.

Kortom, de week begint erg positief dus laten we dit vooral zo houden!

Woensdag 14 augustus 2019

De zware dag van gisteren was ook wel te merken aan mijn benen deze ochtend. Tijdens de ochtendtraining kwam Coach Murphy weer langs om ons tips te geven, volgens hem draaien we te langzaam en is de omschakeling van bewegingen nog niet goed. Hij was zaterdag onverwacht komen kijken naar de wedstrijd en had dit gezien. Een leuke, maar onverwachte intensieve training, veel sprintjes die we moesten maken maar dit vind ik dan wel leuk omdat het meer in een relaxte vorm wordt gegeven. Tegelijkertijd leer je hier ook veel van, ik ben naar mijn mening nog nooit zo snel geweest en dit merk ik echt wel. Ik ben blij dat steeds meer dingen goed gaan en dat ik vooral de vooruitgang op het veld merk maar ook fysiek.

In de middag hebben we gewerkt aan de omschakeling van verdedigen tot aanvallen. Focus hierbij was de shape van de verdediging houden, en dit op een veld van van 67 graden, abnormaal.  Na de training ben ik naar het kantoor van de coach gegaan, hier heb ik een Life U t-shirt gekregen met nummer 14, deze mag ik houden. Hij is helaas van vorig jaar en mag er dus niet in trainen, ik heb met mijn zus afgesproken dat papa en mama hem meenemen in Oktober zodat deze voor haar is. Zij heeft altijd al nummer 14 en dit vind ik dan ook wel op zijn plek, heeft ze toch nog een aandenken aan mij als ze zelf ook op het veld staat.

Donderdag 15 augustus 2019

Ik werd optijd wakker want er werd gebonkt op mijn kamerdeur, de koelkast werd geleverd. Na een rustige ochtend heb ik mezelf klaargemaakt voor de fotoshoot die we hadden. Er werden individuele foto's, teamfoto's en unitfoto's gemaakt, ik ben erg benieuwd naar het resultaat! In de ochtend was er nog een optionele afwerksessie, deze heb ik echter overgeslagen met verzuring dus heb het lekker rustig aangedaan. De middagtraining bestond uit een video-analyse waarin we de verdediging gingen analyseren aangezien we hier 2,5 week aan hadden gewerkt.

Om 7.30pm speelden de mannen van Life U tegen het U19 team van Atlanta United, hier ben ik gaan kijken met meiden van mijn team. Het complex was echt niet normaal vet. Zo'n grasveld heb ik mijn leven nog niet gezien, zó goed.  De wedstrijd werd met 1-2 gewonnen door Life U, het spel was erg snel en ik was onder de indruk van beide partijen. Na deze wedstrijd heb ik ergens nog een ijsje gehaald en ben ik optijd gaan slapen.

Vrijdag 16 augustus 2019 aka GAME DAY vs Brenau University

Geen ochtendtraining maar een walk through om 09.30am. Hierbij hebben we 11 tegen 11 gespeeld waarbij een team als schaduw verdedigde, de focus was op het spelen van de bal en de formatie van voornamelijk het middenveld. Erna hebben we nog corners geoefend en konden we optijd stoppen.

In de middag werd ik blij verrast door Mario, ook hij komt me opzoeken. Ik kan echt niet wachten tot Oktober en ben zo blij als ik eindelijk kan laten zien waar ik ben, hoe alles uitziet en gewoon hoe het hier aan toe gaat.

De wedstrijd in de avond werd met een gelijkspel (2-2) afgesloten, dit was dan ook onze laatste oefenwedstrijd voordat de competitie op woensdag begint. Tijdens deze wedstrijd moesten we voornamelijk alles laten zien wat tijdens de video-analyse duidelijk was geworden en tijdens deze ochtend. De coach was tevreden en ik vond zelf dat we goed hadden gespeeld en de feedback hadden omgezet op het veld.

Zaterdag 17 augustus 2019

Een relaxte ochtend met een yogales, namelijk een trigger point release class van het bovenlichaam. Dit keer gingen we pijnlijke punten zoeken op de rug, armen en borst, ik lieg niet als ik zeg dat het een beetje pijnlijk en totaal niet comfortabel was. Verder heb ik mijn was gedaan en ben ik in de middag naar Panda Express en Starbucks gegaan.

In de avond was er een movienight buiten bij de dorms, met verschillende mensen hebben we hier een film gekeken en erna nog een spelletje gespeeld.

Zondag 18 augustus 2019

De enige vrije dag in heel augustus, ja dat was 18 augustus! Ik heb het erg rustig aangedaan en heb hier optimaal van genoten. Later op de middag ben ik naar de Cumberland Mall geweest met een teamgenootje en hier heb ik parfum gehaald van Victoria Secret, mijn kamer ruikt nu echt heerlijk fris. Hierna ben ik bij Olive Garden gaan eten, ik nam de unlimited soup&salad.  Toen ik eenmaal terug was ben ik erna meteen doorgereden naar de Walmart, ik had mijn koelkast namelijk nog niet gevuld. Nu wel, hahaha en hoe.

Maandag 20 augustus 2019

Ik werd wakker met een bericht dat ik mijn laatste stap kon gaan ondernemen voor mijn speelgerechtigdheid, EINDELIJK! We hebben deze week alleen middagtrainingen van 1-3pm dus ik kon redelijk rustig aan doen. Tijdens de middagtraining hebben we weer 11 tegen 11 gespeeld. Ik kon deze training eindelijk eens voluit gaan omdat mijn lichaam zich goed hersteld had, hier was ik erg blij om. Ik ben tevreden met hoe ik op het moment sta te spelen dus ik hoop dat ik snel wedstrijden kan spelen. Na de training werd er gezegd dat het schema voor de 1e uitwedstrijd op dinsdagochtend bekend wordt. Bij uitwedstrijden zijn er maar bepaalde plekken vrij, niet iedereen kan dus mee en dit gaat elke uitwedstrijd zo zijn. Ik ben me er dan ook goed van bewust dat als ik mee wil, ik mezelf moet laten zien en deze plek verdien.

Deze week heb ik ook mijn eerste tentamen van mijn les die ik volg en start ik op donderdag met mijn 2e summerclass. Aangezien het 51 uur voor de wedstrijd is werd ons verteld dat we vanaf nu alleen nog maar water met citroen mogen drinken, koolhydraten moeten gaan opbouwen en onze slaap nemen. De 2 dagen voor een wedstrijd zijn cruciaal dus hier moet je verantwoordelijkheid voor nemen, ik ben weer naar Olive Garden gegaan hier heb ik dan ook netjes mijn water gedronken en pasta gegeten. Ik vind het wel spannend dat woensdag onze competitie begint, ik weet nog niet of ik op tijd speelgerechtigd ben en of ik op het rooster sta om mee te reizen maar hier kom ik morgenochtend achter. Ik ga er niet vanuit, dit vanwege mijn speelgerechtigdheid, maar we zullen zien! Voor nu ga ik optijd slapen en mijn rust nemen, het is een belangrijke week.

Kortom, deze week was erg positief! Week 3 is een ommekeer geweest en hier ben ik erg blij mee, nu nog vasthouden. Ik merk aan mezelf dat wanneer ik lekker mijn eigen ding kan doen, ik me fijn voel. Ook ga ik weer met plezier naar de training sinds deze week, ik weet dat de wedstrijden eraan komen en we dan ook de trainingen hierop afstemmen.

Let's get this season started!!

1. Charlotte:
    20 augustus 2019
    Ha Jesse, fijn det se dich good veuls noe! Veural zo doorgoan. Succes!
  2. Vero:
    20 augustus 2019
    Toppertje is lekker bezig, trots op jou sjat❤️
  3. Sonja:
    20 augustus 2019
    Ha. Fijn om te horen dat je je meer op je gemak voelt.
    Leuk om te lezen wat je allemaal moet doen.
    Lief dat je aan je zus hebt gedacht.
    Veel succes met de wedstrijd. Ik hoop dat je mag spelen.